Verksamhetsberättelse 2015

29 FEB 2016 21:44
Styrelsen har under året bestått av: ordf. Per-Ove Alnemar, v. ordf. Hampus Adamsson Svensson, kassör Lisbet Hedberg, sekr. Sara Svensson, Peter Johansson, Lars Ström, Therese Nyman, samt ersättare Jonas Rådmark och Martina Andersson.
Styrelsen har under året haft 11 ordinarie protokollförda möten förutom års- och höstmötet.
  • Skapad: 29 FEB 2016 21:44

Ekonomi

Resultatet för 2015 blev – 94 777,01 kr. De största inkomstkällorna är Folkspels lotter med ett netto på 99 625 kr. Klassfotbollen gav ett netto på 140 540 kr.

Investeringar och projekt

Under året har föreningen köpt en ny kritmaskin, kostnad 13 000 kr. Staket utmed kanalen vid B-plan byttes ut. Reparation av reklamställ vid A-plan.

Medlemsantal

2015 hade föreningen 249 medlemmar varav 31 st är 16 år och yngre.

156 löste vuxenmedlemskap

16 löste barnmedlemskap

74 löste familjemedlemskap

3 hedersmedlemmar

Medlemsavgiften 2015:

Vuxna           170:-

Ungdom        100:-

Familjekort    350:-

Spelaravgift 430:-

Anställda

Maria Lugn var anställd vaktmästare som timanställd 1 januari  -  31 mars och 90% mellan 1 april - 15 oktober. Gustav Svensson var timanställd under Maria:s semester . 3 st sommararbetare via kommunen jobbade under 3 veckor i augusti.

Fotbollsverksamhet

Herrfotboll:

Fredrik Alnemar, Johan Olsson, och Philip Andersson har ingått i herrfotbollssektionen. De har arbetat idogt med rekryteringsfrågor för spelare såväl som för tränare, det var ett tränarbyte under sommaruppehållet. Så det ser ljust ut inför nästa säsong med flera nyförvärv på väg in i laget.

Två lag har deltagit i seriespel.

Damfotboll:

Damlaget har under året samarbetat med Källby IF, ledare och sektion har tillsammans med ungdomssektionen jobbat hårt för att öka samarbetet i kommunen på flick- och dam sidan inför 2016.  Det ser mycket bra ut med samarbete med flera klubbar inför säsongen 2016.

Ungdomsfotboll:

Ungdomssektionen har bestått av Ove Assarsson, Nina Lugn, Carlos Figueroa, Christina Bertilsson, Robert Olsson och Linda Strandroth.

Under året har föreningen endast haft ett F14 i seriespel.

Damklubben skänkte 1 500 kr till vårt ungdomslag. Ungdomslaget hade ett träningsläger på Kinnevallen inför höststarten. Den 2 oktober var det avslutning för ungdomslaget i Bygdens Hus i Kinne-Vedum.

Mera om dam- och herrseniorer samt ungdomsfotbollen finns att läsa i lagens egna årsberättelser.

Klassfotboll

Se separat verksamhetsberättelse.

Damklubb

Damklubben har träffats sista onsdagen i månaden i klubblokalen. Damklubben skänkte 1 500 kr till F14 under 2015 att göra något roligt för i laget.

Se separat verksamhetsberättelse.

Försäljningsaktiviteter

Föreningsmedlemmar har sålt Folkspels Bingo- och Sverigelotter samt julkalendrar. Bingolotter såldes utanför ICA inför julhelgen. Ungdomslagen med föräldrar har sålt lotter och har haft hand om kiosken på A-lagens hemmamatcher.  Sponsorkort för dam- och herrlag har sålts.

Föreningen har under året även sålt NewBody kläder både vår och höst.

Gamla F16 har haft extra försäljningsaktiviteter av toapapper och fika samt gått trygghetsvandringar, detta för att finansiera sitt träningsläger.

Idrottslyftet

Inga nya bidrag har sökts under året.

Utbildningar 2015

Zonläger: Flera ungdomar har deltagit i zonlägren.

Jonas Svensson gick idrottskadekurs ”…”

SISU 2015

Totalt har rapporterats in 567 studietimmar under 2015. Från SISU har Kinne-Vedums IF fått ersättning för utbildning av ledare, evenemang som ex Tomas Lundman på klassfotbollen och andra fotbollssamlingar.

Övriga aktiviteter

Den årliga sommarfesten på lövad loge hölls den 11 juli.

Samarbetsavtal 2015

Två representanter från Kinne-Vedum ingår i Kinnekulle fotbollsallians. Fotbollsalliansens sommarcup regnade bort, och vintercupen spelades den 8 och 9 januari i Västerbyhallen.

Samarbetsavtal med Källby IF damlag finns.

Sponsorer

Vi har under året haft ett mycket brett samarbete med närmare 90 olika företag som sponsrar eller stöttar föreningen i varierande grad. Alla våra sponsorer är otroligt viktiga för vår verksamhet och ekonomi. Styrelsen tillsammans med Annette Holgersson har under året haft ansvar för sponsringen till klassfotbollsarrangemanget, men också övrig sponsring som arenareklam, dräktreklam, matchsponsorer mm.

Årsfest

Detta år genomfördes årsfesten på Arena Bowl i Götene. Ca 60 medlemmar mötte upp på allhelgona fredagen och serverades en middag. Konferencier under kvällen var Linnea Kron. På programmet stod som vanligt prisutdelning och tack framfördes till tränare och ledare för året som gått.

Uppmärksammade på årsmötet 2015 för värdefullt arbete under 2014.

K-VIF Handduk för särskilda insatser under året:

Hampus Adamsson, Tommy Axelsson, Lennart Lugn, Lars Ström och Magnus Holgersson.

En blomma utdelades för avslutade uppdrag till:

Susanne Johansson för avslutande uppdrag i valberedningen.

Skribent: Ulla-Britt Alnemar
Epost: This is a mailto link

Postadress:
Kinne-Vedums IF - Fotboll