Verksamhetsberättelse 2015

29 FEB 2016 21:43
Årsberättelse 2015 Ungdomssektionen. Medlemmarna i årets ungdomssektion har varit Ove Assarsson, Christina Bertilsson, Nina Lugn, Carlos Figueroa, Robert Olsson och Linda Strandrot. Vi har haft 8 möten under året varav två tillsammans med ungdomsledarna.
  • Skapad: 29 FEB 2016 21:43

Vi har haft 8 möten under året varav två tillsammans med ungdomsledarna.

Under året har föreningen haft 1 lag  i seriespel –F14.

Efter sommaruppehållet var det dags för årets träningsläger som i år var på Kinnevallen. Förutom hårda träningspass bjöd helgen också på god mat och strålande solsken. På kvällen bjöds det på utomhusbio och bad i badtunna.

Lägret avslutades på söndagen med ytterligare ett träningspass samt en lunch som bestod av grillade hamburgare. De som ville kunde stanna kvar för att titta på damernas A-lagsmatch.

Under hösten deltog ungdomssektionen i möten med Hällekis IF och Lundsbrunns IF gällande sammanslagning av våra ungdomslag. I samband med detta anordnades ett möte för berörda föräldrar, där vi ville informera och tydliggöra att det även kommande säsong skulle finnas lag för våra tjejer att spela i.

Här började också ett arbete med att rekrytera ny tränare, då två av våra duktiga ledare valt att sluta.

Fotbollsåret summerades på ungdomsavslutningen som i år hölls i Bygdens hus i Kinne-Vedum. Alla spelare och ledare bjöds på välkomstdrink och hälsades välkomna av Linda Strandrot. Kvällen bjöd på 3-rätters middag, där alla blev serverade vid bordet och ungdomssektionen agerade servitörer. Kvällen innehöll även diverse musiklekar samt prisutdelning.

Priser delades ut för träningsflit, årets komet och årets spelare. Alla som deltagit under året fick ett deltagarpris. Ledarna tackades med en blomma och presentkort för ett fantastiskt jobb och engagemang under året.

Skribent: Ulla-Britt Alnemar
Epost: This is a mailto link

Tage Lugn

Postadress: